Postprodukce - 3D

Práce na fan filmu zdárně postupují a na této stránce si můžete prohlédnout novinky z našeho 3D "oddělení". Vzhledem k zvýšování nároků na detaily i dostupnějšímu výpočetnímu výkonu počítačů začínáme tím, že modernizujeme některé z modelů, které jste mohli vidět v našem prvním fanfilmu Star Trek: Metrénský incident

Jako první se na řadu dostal federační raketoplán Šnek, respektive jeho následovník, Šnek 2 (ten první nedopadl v minulém filmu zrovna nejlépe). Nechejme se překvapit, jestli raketoplán přežije díl Skryté hry, konec konců, bude ho prý pilotovat kapitán, tak snad ....

Při vytváření modelu panelů v raketoplánu jsme museli brát v úvahu rozměry reálného panelu (vyrobeného z MDF a natřeného na zeleno), který jsme používali při natáčení:

Rozměry pilotního panelu pro postprodukci        Xyll u zeleného panelu v raketoplánu                            
Jako podklad pro znovuvytvoření modelu a jeho vnějších textur posloužilo mimo jiné i následující schéma:
Schéma raketoplánu typu 6 - Šneka 2
Následující dva obrázky ukazují postupný vývoj modelu - od šedivého modelu po otexturovaný interiér s nasvětlením:
Interiér raketoplánu, bez textur Otexturovaný vnitřek raketoplánu, bez panelů

 V původním Šnekovi měli pilot a navigátor k dispozici jednolitý ovládací panel. Ten je v novém modelu rozdělen do menších specializovaných sekcí. Aktualizovali jsme (tzn. znovu vytvořili) textury jednotlivých panelů a posádka teď může ovládat raketoplán pomocí LCARS panelů v HD rozlišení.

Schéma rozložení panelů v raketoplánu a prázdná šablona na které se postupně začali objevovat jednotlivé čudlíky a ovládací prvky:

Schéma obrazovek pro ovládací panely. Přípravná fáze pro vytváření obrazovek pro jednotlivé panely
Tvorba kokpitu: nové panely, nové židle.... prostě nový Šnek.
Kokpit raketoplánu - verze 1 Kokpit raketoplánu - verze 2
Kokpit raketoplánu - verze 3 s textyrani a LCARS panely
Postupný vývoj raketoplánu od šedého modelu až po otexturovaného Šneka s novými texturami. Dokončený model, ale bez textur:
Model Šneka 2 bez venkovních textur
"Obleček" na Šneka v rozloženém stavu - takto vypadá textura, než se "navlékne" na raketoplán:
Textura pro exteriéry Šneka 2
Šnek 2 připraven na svůj první let
Šnek 2 zezadu, se sklápěcími dveřmi (před odletem prosím zavírejte) Šnek 2 z boku

  

A na závěr pár otázek na Pavla (Krytona) Housku, který Šneka 2 přetvořil do jeho stávající podoby v HD kvalitě:

Jak dlouho si strávil na interiérech a exteriérech raketoplánu ?

Z venku? Jé, tak to už vážně nevím - pár desítek hodin?
A zevnitř více, než na exteriéru. Přesnější to nebude...

Jak dlouho se renderuje jeden snímek interiéru Šneka 2 v plné kvalitě?
Záleží na počítači, ale mému to trvá kolem 45 minut. To si můžeme dovolit jen vzhledem k tomu, že všechny interiérové záběry jsou statické. Kdybychom renderovali animace pohybu kamery, daly by se zavést jisté optimalizace.

Mimo Šneka 2 pracuješ i na romulanském raketoplánu, který se objevil už v prvním teaseru na Star Trek: Skryté hry. Který z nich byl náročnější, a který byl pro tebe zajímavější?
Od romulanského raketoplánu zatím nemáme interiér, takže pokud srovnám exteriéry obou lodí, byl náročnější Romulan, protože má mnohem složitější tvary. Také mi připadal zajímavější vzhledem ke všem jeho křivkám a zkrátka podle mně vypadá víc cool. Šnek byl celkově, i s interiérem, asi o něco náročnější.

  

Interiér Šneka 2 i s panely a výhledem na (přátelskou?) planetu

Star Trek and related marks are trademarks of CBS Studios Inc. No infringment is intended by using or showing Star Trek related stuff on this page. This site is non-comercialy made by fans for fans.